بازنگری ریوتینتو در تولید و صادرات سنگ آهن

به گزارش دنیای معدن، به گفته اداره بنادر پیلبارا، بندر هدلند در ماه آگوست صادرات 44.7 میلیون تن را تجربه کرد که بیش از 98 درصد یعنی 43.9 میلیون تن آنرا صادرات سنگ آهن تشکیل می دهد.

این عدد نشان دهنده کاهش 4 درصدی صادرات از بزرگترین بندر صادراتی عمده جهان است. در آگوست سال گذشته 46 میلیون تن سنگ آن از بندر هدلند صادر شده بود.
بازار سنگ آهن از سوی حاشیه سود پایین فولاد و کنترل های سخت تولید آسیب دیده درحالی که قیمت این ماده اولیه رکورد 230 دلار در هر تن در ماه می را تجربه کرده بود.
ریو تینتو از کاهش تقاضا متضرر شده و این غول معدنی در ماه آگوست سال مالی 2021-2022 برنامه تولید خود را به روز کرد که انتظار می رود تولید این شرکت معدنی در محدوده پایین 325 تا 340 میلیون تن باقی بماند.
در گزارشی از UBS آمده است ریوتینتو نیاز دارد که در نیمه دوم سال مالی 2021 حدود 85 میلیون تن حمل نماید و محدودیت های کرونا همچنان بر تولید تاثیر می گذارد.
این گزارش می افزاید، براساس داده های حمل دریایی UBS Evidence Lab ریوتینتو در حال حاضر در حدود 81 میلیون تن در سه ماهه سوم سال حمل کرده است و در نتیجه 5 تا 10 میلیون تن ریسک عدم تحقق اهداف تولید را برای سال 2021 مشاهده خواهد کرد.
در حال حاضر نگرانی اصلی، کاهش تولید چدن در چین است.
موسسه UBS انتظار دارد ریوتینتو به دلیل کاهش در بازار، اهداف فروش خود را بیشتر کاهش دهد.

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی