۳ پیش‌بینی از قیمت دلار خواب تابستانه دلار تمام می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار این روزها تبدیل به چالش جدی معامله‌گران بازار ارز شده است. قیمت دلار به ویژه طی یک ماه گذشته در محدوده سقف کانال ۴۸ هزار تومانی تا کف کانال ۴۹ هزار تومانی گرفتار بوده و شهریورماه را نیز به همین شکل آغاز کرده است. اما آیا طبق برخی پیش‌بینی‌ها، قیمت دلار از ماه جاری استارت یک روند صعودی را خواهد زد یا همچنان در پنجه بازارساز گرفتار می‌ماند؟:

جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی درباره خواب بازار به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر این رکود گریبان همه بازارها را گرفته و دلیل آن نیز سیاست‌های انقباضی شدید دولت است. این در حالی است که با وجود افزایش نقدینگی اما به خاطر سیاست‌های انقباضی دولت فنر دلار در حال فشرده شدن است. با بررسی سال‌های گذشته به این نتیجه می‌رسیم که معمولا در مرداد قیمت دلار از نظر ذهنی کاهش پیدا می‌کند. اما در شهریور تقاضا در بازار ارز بیشتر می‌شود.»

علی صادقین، دیگر کارشناس اقتصادی هم با اشاره به حبس قیمت دلار در محدوده‌ای مشخص به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به نوسانات محدود قیمت دلار در ماه‌های گذشته بازار ارز همچنان سردرگم است و در انتظار راستی‌آزمایی موضوعات سیاسی است.»

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی