ضرر ۲۰۰ میلیارد تومانی فولادی‌ها با یک روز قطعی برق

 

محسن فرج‌اللهی از کارشناسان فولاد درباره تأثیر قطعی برق فولادی‌ها در تابستان اظهار داشت: محدودیت‌های ناشی از قطع شدن برق و گاز برای واحدهای فولادسازی، با پیامدهای منفی همراه است که یکی از این پیامدها، کاهش میزان تولید و محقق نشدن اهداف این شرکت‌هاست، این در حالی است که فولادسازان کشور که به تعطیلی اجباری و محدودیت‌های مصرف برق و گاز مکلف می‌شوند، از هیچ حمایتی برای جبران هزینه‌های مالی، بیمه‌ای و کارگری برخوردار نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت:
براساس برآوردها، قطع برق روزانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای صنعت فولاد هزینه به همراه دارد، بنابراین تقسیم قطعی برق باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به کمبود مواد و فشار به مصرف‌کننده نهایی نشود.

این کارشناس فولادی با بیان اینکه قطعی برق برای سهامداران خرد و بازار سرمایه نیز تأثیر منفی دارد، تصریح کرد:

هر ساله با گرم شدن تدریجی هوا و افزایش خاموشی‌ها، قطعی برق و با سرد شدن هوا، کاهش گاز مصرفی صنایع کلیدی کشور به عنوان اولین راهکار مدنظر قرار گرفته و این روند سیکلی هر ساله تکرار می‌شود.

به گفته وی، در میان همه واحدهایی که با قطعی برق و گاز مواجه می‌شوند، صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی‌ که اتفاقا جزو صادرات‌ محورترین صنایع کشور به ‌حساب می‌آیند، به شدت از این موضوع ضرر می‌بینند و زیان ناشی از آن سهامداران خرد و بازار سرمایه را نیز متاثر می‌کند.

فرج‌اللهی تصریح کرد:
فولاد، مهم‌ترین صنعتی است که با قطعی برق و محدودیت مصرف گاز دچار زیان‌های جدی می‌شود.

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی