بررسی آمار صادرات صادرات زنجیره آهن و فولاد ایران در در ۷ ماهه نخست سال جاری

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۷ ماهه نخست امسال، ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۷ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۱۲۵ درصدی به حدود ۵.۵ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد ۶۸۳ درصدی به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است. در ۷ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تن بوده که افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۲، ۱ میلیون و ۹۲۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۶۵۱ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۴ درصد افزایش یافته است. صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۳۴ درصدی به ۲۷۰ هزار تن رسیده است.

صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۷ ماهه نخست امسال ۱ درصد افزایش یافته و به ۱ میلیون و ۱۷۹ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۱۵ درصد کاهش یافته و به ۱۷۸ هزار تن رسیده است.

گفتنی است در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات آهن اسفنجی ۱ میلیون و ۵ هزار تن بوده است که رشد ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد. صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۷ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۲ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۶۸۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. صادرات گندله نیز در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵ میلیون و ۴۶۹ هزار تن رسیده است./ منبع: پترومتالز

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی