جزئیات صادرات آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در سال ۱۴۰۲، ۱۱ میلیون و ۴۱۵ هزار تن بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال ۱۴۰۲، صادرات گندله با رشد ۸۴ درصدی به حدود ۱۰.۵ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد ۶۲۱ درصدی به حدود ۶.۷ میلیون تن رسید. در سال ۱۴۰۲، صادرات فولاد میانی کشور، ۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تن بوده که افزایش ۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

کل صادرات محصولات فولادی کشور در سال ۱۴۰۲، ۳ میلیون و ۵۷۵ هزار تن بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۳ میلیون و ۹۳ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در سال ۱۴۰۲، ۴ درصد افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۳۹۸ هزار تن رسیده است. حجم صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۳ درصدی به ۴۸۲ هزار تن رسیده است. گفتنی است در سال ۱۴۰۲ حجم صادرات آهن اسفنجی ۱ میلیون و ۴۷۶ هزار تن بوده است که رشد ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد. حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن در سال ۱۴۰۲، ۶ میلیون و ۶۹۲ هزار تن بوده است که رشد خیره‌کننده ۶۲۱ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. حجم صادرات گندله نیز در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیون و ۴۵۹ هزار تن رسیده است.

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی