تحلیلی بر شرایط نوین جهانی

از آنجایی که مجددا کرونا در برخی از شهرهای چین از جمله شانگهای  زیاد شده است و محدودیت های کرونایی افزایش یافته است و سیاست های سختگیرانه دولت چین در این خصوص  منجر به عدم تحویل به موقع سفارشتان شرکت های چینی شده است. از همین رو باید مراقب زنجیره تامین و اعلام زمان تحویل سفارشات به مشتریانمان باشیم تا با توقف ناخواسته و ایجاد نارضایتی در مشتریان مواجه نشویم. از سوی دیگر در پی افزایش نرخ نفت و افزایش میزان تقاضا برای حمل و نقل به دلیل کاهش محدودیت های کرونایی در اکثر کشورهای جهان ، هزینه حمل به شدت افزایش داشته است. از همین رو در آن دسته از محصولات فولادی که وارداتی هستند و به عبارتی به حمل و نقل بین المللی وابسته اند، باید توجه ویژه ای بر قیمت گذاری داشته باشیم چون میزان هزینه های حمل و نقل بر قیمت تمام شده در حال افزایش است. از سوی دیگر می توانیم پیش بینی نماییم به دلیل افزایش هزینه ها ، حاشیه سود صنایع مختلف کاهش خواهد یافت. بنابراین نیاز است که مدیران بازرگانی به قیمت تمام شده محصولات و ارزان سازی توجه ویژه نمایند.

میزان تولیدات شمش آلومینیوم

در سال جاری میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در فروردین و اردیبهشت ماه ۴ درصد افزایش داشت و به حدود ۹۰ هزار تن رسید.

لحاظ مالیات بر درآمد یا بر دارایی؟

مسعود شکوری، نماینده اتاق اصناف اظهار داشت: منطقی این است که مالیات بر تراکنش بانکی حذف گردد و اگر سازمان امور مالیاتی بر دریافت مالیات برای تراکنش ها اصرار دارد لازم است از قبل اطلاع رسانی نماید تا از این پس تراکنش های صوری حذف گردد و از این پس تراکنش ها فقط بر امور مالی، معاملات و خرید و فروش ها معطوف گردد.

مساله دیگر که حائز اهمیت است این است که ئر آشفته بازار کنونی که قیمت ها ملتهب و لحظه ای است و بازاریان با اموال خود ریسک می کنند و ممکن است همه خرید و فروش ها توام با سود نباشد و صرفا به لحاظ نیاز به نقدینگی فروش انجام شود و حتی فروش با نقطه سر به سر اتفاق افتاد در چنین حالتی مالیات بر دارایی رخ داده است نه مالیات بر درآمد. بنابر اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی، دولت مالیات را از محل تراکنش های بانکی دریافت می نماید و در سال ۱۴۰۱ اخذ مالیات از این محل خواهد بود، در واقع چگونه ممکن است که همه خرید و فروش اصناف با سود توام باشد از همین رو محاسبه مالیات از محل تراکنش های بانکی غیر کارشناسی و غیراصولی است.

از سوی دیگر اصناف و بازاریان در سالهای اخیرا با گسترش بیماری کرونا ضرر و زیاد اقتصادی زیادی را متحمل شدند و فقط دو ماه است که بیماری کمتر شده و اصناف به کسب و کار خود مجددا روی آورده اند در این حالت انتظار می رود که در احتساب مالیات نهایت تخفیف را لحاظ نمایند نه اینکه سختگیری ها را بیشتر نمایند. در واقع بازاریان و کسبه باید درآمد داشته باشند که بتوانند مالیات خود را پرداخت کنند در حالیکه در شرایط کنونی با افزایش قیمت انرژی ،گرانی ، تورم و رکود بازار کسبه در دخل و خرج خود مانده اند و این مالیات ها حذف کسبه و بازاری از عرصه رقابت است.

مالیات بر تراکنش های بانکی

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران اظهار داشت: مساله دریافت مالیات از تراکنش های بانکی اصناف و همچنین تبصره ماده ۱۰۰ لازم است با پیگیری و اجماع نظر اتحادیه اصلاح شود و این کار فقط با پیگیری اعضا محقق خواهد شد.  در واقعا نیاز است از هرگونه اشتباه راهبردی پرهیز نماییم و تنها چاره پیگیری و پافشاری بر موضوع است تا به هدف نهایی دستیابیم.تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات از تراکنش های بانکی پس از برپایی نشست جمعی بین اعضای اتحادیه بررسی می گردد و در نهایت امر با تفاهم و اجماع اعضا تصمیم نهایی گرفته می شود و به سازمان مالیاتی منتقل می گردد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه فرمایید:اهتمام دولت برای رونق بازار فولاد

تغییرات نرخ سنگ آهن

قیمت سنگ آهن در روز گذشته پس از نگرانی مجدد در مورد تقاضا در کشور چین کاهشی شد، متاسفانه هشدارهای جدید کووید ۱۹ مساله بازگشایی و رونق اقتصادی را از مسیر خارج می کند و در نهایت امر حاشیه های فولادی تحت فشار قرار خواهند گرفت.

نظرتان راجع به این نوشته

شاید این نوشته نیز مورد علاقه شما باشد

دیدگاه کاربران در رابطه با
بررسی روش‌های نوین بازیافت ضایعات آهنی